Senin, 09 November 2015

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Pemulihan Home Herba

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Pemulihan Home Herba

Rawatan semula jadi, atau apa juga dikenali sebagai ubat rumah herba, akan merujuk kepada "ubat" yang dibuat di rumah dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi dari herba, buah-buahan, rempah, dan sayur-sayuran. Ini jenis ubat telah dikenali untuk mencegah, mengurangkan dan menyembuhkan keadaan kesihatan dan ramai orang memilih ini lebih ubat-ubatan yang boleh dibeli di farmasi terutamanya kerana mereka adalah murah, selamat untuk digunakan, dan bekerja sama dengan baik (atau lebih baik) seperti farmaseutikal produk.

Ubat-ubat herba memerlukan bahan-bahan yang biasanya boleh didapati di dapur, terutamanya jika ia adalah penyakit biasa yang anda cuba untuk merawat, seperti selesema, selesema, sakit kepala dan cirit-birit.

Penyediaan

Apabila menyediakan ubat herba, pastikan bahawa herba dan bahan-bahan lain anda mengumpul segar untuk mendapatkan yang terbaik daripada minyak semula jadi mereka dan komponen terapeutik. Ia adalah yang terbaik untuk mendapatkan mereka pada awal pagi, kerana minyak ini agak tidak menentu, dan boleh mendapatkan berkurangan apabila terdedah kepada terlalu banyak cahaya matahari pada pertengahan pagi dan petang. Simpanan untuk ubat-ubat herba seharusnya berada di dalam bekas yang selamat, dan mesti disimpan di tempat yang sejuk, kering supaya anda boleh menggunakannya untuk beberapa bulan akan datang. Beberapa ubat-ubatan juga memerlukan penyejukan jadi pastikan anda mengikuti arahan yang diberikan dalam resipi ubat herba.

Dos

Dos untuk ubat rumah herba berbeza, tetapi secara amnya, kanak-kanak diberi separuh dos dewasa. Sebagai contoh, jika preskripsi dewasa adalah 15ml, maka kanak-kanak perlu diberi 7.5ml terutama bagi mereka di bawah 12 tahun. Memberi ubat-ubat herba untuk kanak-kanak berumur 2 tahun ke bawah perlu diambil dengan penjagaan yang terbaik untuk mengelakkan sebarang masalah.

Penyakit Yang Boleh Dirawat dengan Herbal Remedies

Terdapat begitu banyak penyakit yang boleh diubati menggunakan ubat-ubat herba. Oleh kerana ini sudah amalan kuno, senarai masalah kesihatan yang boleh dirawat dengan penawar semula jadi ini adalah agak panjang. Tetapi yang paling popular di penyakit ini termasuk demam, batuk, selsema, serombong, sakit kepala, sakit perut, cirit-birit, sakit tekak, sakit sendi, dan jangkitan bakteria dan virus.

Nota Penting

Ubat-ubat herba harus mulanya diuji selama 3 hari, dan jika ada seolah-olah tiada peningkatan dalam keadaan orang itu maka dia mungkin perlu mendapatkan bantuan perubatan. Ada kalanya penyakit adalah salah didiagnosis, dan melainkan jika anda tahu apa yang membimbangkan anda, ia akan menjadi sukar untuk mencari penawar yang sesuai, itulah sebabnya anda perlu berjumpa doktor jika gejala tidak dibetulkan menggunakan rawatan semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar