Senin, 09 November 2015

Pemulihan - The Only Way Pulih Dari Ketagihan

Pemulihan - The Only Way Pulih Dari Ketagihan

Kenaikan semasa dalam populariti Massachusetts Dadah Pusat Rehab adalah disebabkan oleh keupayaan satu pusat untuk memulihkan penagih daripada ketagihan dadah dan alkohol. Bagaimanakah pusat pemulihan di Massachusetts dapat memberikan rawatan pemulihan yang berjaya oleh penagih dadah? Ini adalah salah satu topik renungkan bersama. Kejayaan pusat-pusat pemulihan terletak pada program rawatan dan kepakaran doktor pemulihan dan kaunselor. Ia dikenali hari ini bahawa pemulihan adalah satu-satunya cara untuk mendapatkan kembali penagih daripada ketagihan dengan jayanya.

Bagaimanakah pemulihan satunya jalan keluar dengan mendapatkannya dadah berjaya?

Ini adalah satu soalan yang sering ditanya. Ketagihan adalah satu syarat seseorang individu di mana dia adalah kedua-dua emosi atau fizikal bergantung kepada bahan tertentu. Ia dikaitkan dengan keinginan yang kuat untuk bahan tersebut dan lebih teruk lagi, ia boleh mengakibatkan maut pengeluaran dan kesihatan komplikasi. Menurut Massachusetts pusat-pusat pemulihan dadah, jika penagih cuba melepaskan ketagihan dengan dirinya, dia boleh berakhir menggiatkan ketagihan. Ketagihan rawatan pemulihan oleh itu memerlukan pusat-pusat pakar yang betul dan pengawasan perubatan yang hanya terdapat dalam pemulihan Massachusetts dan pusat-pusat pemulihan lain.

Di pusat pemulihan, penagih disediakan rawatan yang tertumpu kepada kesihatan fizikal dan emosi individu.

Detoksifikasi

Detoksifikasi adalah rawatan ketagihan pertama yang dilakukan untuk menyahtoksik toksin terkumpul di dalam badan penagih kerana dadah atau alkohol penggunaan yang berlebihan masing-masing. Ini dilakukan dengan menggunakan ubat-ubatan detoksifikasi. Walaupun rawatan ini nampak mudah, ia datang dengan komplikasi yang melampau yang dikaitkan dengan pengeluaran. Jika detoksifikasi tidak dilakukan dalam suasana perubatan yang betul, penagih sedang berjalan risiko menyerahkan hidupnya sendiri. Oleh itu, pemulihan penagihan perlu dilakukan hanya di bawah pengawasan iaitu pakar dalam mana-mana Massachusetts pusat-pusat pemulihan dadah.

Detoksifikasi diikuti oleh rawatan tingkah laku berorientasikan lain seperti program intensif pesakit luar, program pesakit dalam, hospital separa, rawatan keluarga, penempatan separuh-rumah, selepas rawatan, rawatan trauma, dan lain-lain rawatan yang tidak terdapat di mana-mana pusat rawatan yang lain daripada pusat pemulihan Massachusetts dan pusat-pusat pemulihan lain. Rawatan ketagihan di pusat-pusat pemulihan tidak hanya tertumpu dalam melegakan penagih daripada ketagihan mereka tetapi juga untuk membantu mereka menahan diri daripada dadah dan alkohol bersama-sama dengan kembali kepada kehidupan normal mereka. Dalam Rehab yang, penagih akan diajar cara-cara untuk menghadapi realiti hidup dan untuk melaksanakan tugas mereka tanpa perlu bergantung kepada ubat-ubatan atau alkohol.

Ia juga salah tanggapan bahawa pulih daripada ketagihan adalah satu tugas yang mustahil. Tetapi hakikatnya adalah bahawa, jika rawatan pemulihan penagihan dilakukan di pusat pemulihan yang berlaku di tempat perubatan yang betul dan di bawah pengawasan pakar, pemulihan penagihan tidak mustahil. Terdapat dan telah menjadi penagih yang berjaya pulih daripada ketagihan melalui rawatan ketagihan betul di Massachusetts pusat-pusat pemulihan dadah.
Ia dengan itu diketahui bahawa pemulihan penagihan hanya boleh dilakukan melalui pemulihan. Pemulihan oleh itu adalah satu-satunya cara untuk pulih daripada ketagihan. Dan satu-satunya perlu pendekatan pemulihan untuk pemulihan yang berjaya dari ketagihan dadah atau alkohol.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar