Senin, 09 November 2015

Cara Berhenti Berpeluh dan Mulakan Hidup Hidup Anda

Cara Berhenti Berpeluh dan Mulakan Hidup Hidup Anda

Masalah dengan berpeluh terlalu banyak disebabkan oleh banyak faktor; ini boleh menjadi senaman berat, ketidakseimbangan hormon, tindak balas kepada keadaan tertentu, perubahan kimia, ketakutan, dan lain-lain

Tetapi kelenjar peluh yang menjadi kekal terlalu aktif pada sesetengah orang. Terdapat lebih daripada lima juta kelenjar peluh di seluruh tubuh, yang direka untuk menyejukkan badan turun, kerana dengan senaman dan berada dalam persekitaran yang panas atau lembap, dan mereka bertindak untuk mengeluarkan toksin tertentu dari badan.

Peluh manusia kebanyakannya air, dan mengandungi sedikit natrium klorida (garam), urea, mineral dan jumlah kesan laktat. Apabila kita berpeluh berlebihan ia adalah penting untuk menggantikan semua orang-orang garam dan mineral yang hilang apabila kita berpeluh, dan kami berpeluh sepanjang masa, jadi ia adalah satu tabiat yang baik untuk memastikan bahawa air digantikan dengan kerap.

Jika air tidak diletakkan semula ke dalam badan, dehidrasi berlaku dan dalam kes yang teruk orang mati. Kekurangan air juga boleh menyebabkan pelbagai komplikasi seperti batu buah pinggang, kerana buah pinggang perlu dibuang dengan kerap untuk mengelakkan pengumpulan mineral daripada menjadi batu karang yang pedih.

Kebanyakan orang berpeluh seperti biasa dan peluh berlebihan pada masa-masa tertentu, seperti semasa menopaus bukan masalah dalam dirinya, tetapi terdapat beribu-ribu orang yang kelenjar peluh yang terlalu aktif sepanjang masa, yang boleh menjadi kedua-dua tidak selesa dan memalukan.

Sesetengah orang akan berpeluh berlebihan dari muka, masalah dahsyat untuk wanita ketika datang untuk memakai make up. Lain-lain mempunyai berpeluh palmoplantar berlebihan, bermakna mereka berpeluh berlebihan dari tangan dan kaki mereka. Jika kerja anda melibatkan bekerja rapat dengan orang contohnya seperti seorang guru, ini boleh menjadi satu masalah yang besar, kerana kanak-kanak tidak adalah orang yang paling baik ketika datang ke masalah fizikal orang lain.

Jadi apa yang perlu dilakukan jika anda mempunyai masalah ini? Doktor mungkin memberikan pil untuk berhenti berpeluh dan anda mungkin dapat mengurangkan masalah ini dengan deodoran kekuatan preskripsi. Jika kedua-kaedah ini bekerja, maka anda akan berhadapan dengan beberapa pilihan yang lebih invasif. (Terdapat adalah satu rawatan elektrik, tetapi ini mendapat ulasan yang lemah tentang keberkesanan).

Pilihan seterusnya adalah suntikan Botox, yang bekerja betul-betul sama seperti yang berlaku dengan kedutan; ia melegakan saraf sekitar kedutan supaya kulit melegakan. Prinsip yang sama bekerja dengan suntikan Botox untuk tangan dan kaki, dan ketiak. Botox bertindak pada saraf yang mengawal peluh dan menenangkan mereka.

Suntikan Botox telah terbukti berkesan, tetapi setiap tangan dan kaki perlu lebih kurang 30 suntikan, jadi anda akan mempunyai kaki sangat lembut dan tangan sakit untuk sementara waktu selepas suntikan. Sama seperti suntikan Botox untuk kedutan kursus perlu diulangi lagi, kadang-kadang hanya selepas enam bulan, jadi ia boleh menjadi sangat mahal. Sesetengah pesakit juga telah membina imuniti dan suntikan berhenti bekerja selepas beberapa tahun.

Pembedahan adalah pilihan terakhir. Menggunakan pembedahan endoskopik doktor akan memutuskan saraf bertanggungjawab berpeluh. Ini terletak pada kedua-dua belah tulang rusuk dan anda berakhir dengan dua incisions kecil.

Bagi kebanyakan orang kaedah terakhir ini adalah sama ada terlalu drastik atau terlalu mahal sehingga ada cara lain untuk merawat diri anda untuk berpeluh terlalu banyak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar