Senin, 09 November 2015

Reiki dan Redundancy: Bagaimana Reiki Boleh Bantu Dengan Finding Kerja

Reiki dan Redundancy: Bagaimana Reiki Boleh Bantu Dengan Finding Kerja

Apabila orang berfikir tentang Reiki, mereka biasanya menyambung dengan penyembuhan fizikal. Walau bagaimanapun, Reiki bukan sahaja untuk penyakit, ia juga boleh menggalakkan kesejahteraan di peringkat lain termasuk lebihan dan bekerja.

Apabila syarikat anda telah "rasional" tenaga kerja, "mengurangkan" atau hanya pergi keluar dari perniagaan dan anda mendapati diri anda tiba-tiba tanpa kerja, terdapat - selain daripada penurunan mendadak dalam pendapatan - pelbagai isu untuk menangani, termasuk: kejutan; kemurungan; kebencian terhadap majikan anda; bimbang tentang bagaimana anda akan menghadapi kewangan; rasa takut bahawa anda tidak akan dapat mencari pekerjaan lain; dan keperluan untuk membuat sambungan yang diperlukan untuk mencari kedudukan yang baru.

Selalunya, apabila meja anda slip merah jambu tiba pada ia boleh menjadi kejutan. Sistem ini bertindak balas terhadap kejutan dalam cara yang berbeza, termasuk tindak balas dalam sistem limbic tertanam jauh di bahagian tertua otak. Ini boleh menyebabkan penafian - ada ramai orang yang, setelah kehilangan pekerjaan, jangan beritahu keluarga mereka pada mulanya, tetapi terus meninggalkan rumah pada masa biasa mereka, tinggal keluar sepanjang hari sehingga masa rumah yang biasa. Sebagai alternatif, kejutan boleh nyata sebagai sejenis lumpuh - sistem masuk ke dalam negeri "membekukan" daripada penerbangan / perjuangan / membekukan tindak balas.

Ia adalah semula jadi untuk berasa kecewa dan rendah sedikit apabila kerja anda tidak lagi wujud. Ini boleh bertahan selama beberapa minggu, tetapi jika ini berterusan, ia adalah penting untuk melawat doktor untuk mendapatkan nasihat dan rujukan kepada seseorang yang boleh membantu menyokong anda melalui peralihan.

Ia adalah semula jadi untuk berasa geram dan juga marah apabila majikan anda membolehkan anda pergi. Anda telah memberi kepada mereka sebuah banyak masa dan usaha anda. Malangnya, kemarahan, melainkan jika disalurkan ke motivasi yang positif, tidak membantu untuk mencari pekerjaan lain.

Semua emosi ini mendapatkan dengan cara memberi tumpuan kepada melakukan apa yang perlu untuk mencari kedudukan lain yang sesuai - kita panggil bagasi emosi ini: bagasi yang membuat anda mencari ke belakang dan bukan ke depan.

Pengamal Reiki tradisional dilatih di Aras 2 untuk memberi rawatan penyembuhan emosi serta satu fizikal, yang boleh menggalakkan pembebasan tekanan, emosi negatif dan membantu kejelasan dan tumpuan. Ini jenis rawatan Reiki boleh membantu memendekkan masa antara berduka kerana kehilangan pekerjaan lama dan membuka untuk yang baru.

Seperti yang kita meletakkan bagasi dari keadaan lama, kita secara semula jadi lebih terbuka kepada perasan peluang yang lebih positif membuka, kami lebih menarik kepada kenalan baru yang mungkin dapat membantu dan fikiran kita lebih jelas dan lebih kreatif dalam datang dengan idea-idea untuk membantu kita mengubah keadaan kita dalam cara baru yang lebih positif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar