Senin, 09 November 2015

Cardamom - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji

Cardamom - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji

Cardamom adalah tumbuhan dengan kuat membangunkan sistem akar sujud. Herba ini mempunyai batang tegak yang semakin meningkat kepada ketinggian 3-4 meter. Daun adalah sama ada berbentuk lanset atau berbentuk pedang dan sehingga 60 sentimeter panjang. Terdapat juga batang, yang tumbuh melintang. Ini berpunca sehingga 50 sentimeter panjang dan ditutup dengan daun skala. Selain itu, mereka membangunkan kluster berbunga. Bunga bersemangat berwarna putih dengan kelebihan kuning dan pelbagai tali biru. Buah-buahan adalah kapsul yang mengandungi 15-18 biji.

Cardamom ditanam terutamanya di China, India, Sri Lanka dan beberapa negara lain. Anda perlu mengumpul buah-buahan herba sebelum mereka benar-benar masak (bermula dari Ogos hingga April). Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa mereka tidak membuka semasa pengeringan itu. Proses pengeringan agak asal. Herba perlu dikeringkan di bawah cahaya matahari atau di rumah di atas permaidani khas. Apabila buah-buahan kering, ia perlu disimpan dalam embun dan cahaya matahari untuk memusnahkan mana-mana kuman. Anda boleh wasap mereka dengan sulfur dioksida, juga.

Buah-buahan tidak berharga sebagai rempah, tetapi mereka tidak membenarkan minyak pati untuk menguap. Yang kamu simpan buah pelaga dalam pod itu. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa benih kehilangan sehingga 30 peratus minyak pati dalam masa 8 bulan apabila mereka adalah tanah. Oleh itu, buah pelaga disimpan di dalam pod di tempat yang gelap dan sejuk.

Biji buah pelaga mengandungi 4-8 peratus minyak pati, kanji, minyak, Amidon dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Buah pelaga dan ubat yang diperbuat daripada tumbuhan yang digunakan untuk merangsang selera makan, menghalang gangguan pencernaan dan berurusan dengan kembung perut (pengumpulan gas di dalam perut dan usus). Anda perlu menggunakan ubat-ubatan ini 3 kali sehari. Dalam usaha untuk membuat kemasukan, anda perlu tanamkan 1-2 gram biji buah pelaga dengan segelas air mendidih. Tinggalkan infusi untuk menyelesaikan untuk 20-25 minit dan minum 3 kali sehari. Satu dos berwarna ialah 2-4 mililiter.
Herba ini biasanya digunakan bersama-sama dengan kayu manis dan halia, terutamanya, dalam kes perut dan gangguan usus.
Campurkan biji buah pelaga, ketumbar, bunga cengkih dan halia. Gunakan ubat untuk menangani senak. Jika anda mengalami sakit kepala yang disebabkan oleh pencernaan, anda perlu minum teh buah pelaga.
Chew benih untuk seketika untuk mengelakkan nafas berbau.
Tumbuhan ini digunakan untuk meningkatkan rasa pelbagai ubat-ubatan. Cardamom termasuk dalam pelbagai ubat majmuk, berwarna pahit, balsem perubatan, penawar dan minuman keras.

Biji buah pelaga digunakan sebagai rempah untuk meningkatkan rasa biskut, produk roti, masakan ikan, buah-buahan rebus, kopi, sup dan hidangan daging.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar