Senin, 09 November 2015

Self Healing-Adakah Penyembuhan Tenaga

Self Healing-Adakah Penyembuhan Tenaga

Pemulihan diri bermula dengan minda, yang boleh menjana tenaga untuk mencapai tugas penyembuhan. Pemulihan diri adalah penyembuhan tenaga.

Menurut undang-undang fizik, terdapat tenaga dalam segala-galanya, dan segala sesuatu yang memberikan keluar tenaga yang tidak kelihatan, termasuk matahari, bulan, dan tubuh manusia. Sebagai perkara fakta, segala-galanya adalah beberapa bentuk tenaga, yang sama ada positif atau negatif. Sebagai contoh, pemikiran anda, juga, melibatkan tenaga, tanpa mana fikiran tidak dapat berfungsi. Jika anda "berfikir" anda boleh menyembuhkan diri sendiri, minda anda menghantar tenaga positif kepada badan anda untuk penyembuhan diri.

Menurut perubatan Cina, badan anda adalah terdiri daripada tenaga, dan, dengan itu, badan anda akan bertindak balas secara positif atau negatif kepada tenaga lain di dalam dan juga di sekeliling anda di dunia nyata. Dalam erti kata lain, segala-galanya dalam diri anda dan sekeliling anda adalah semua saling berkaitan melalui tenaga.

Penyembuhan tenaga bermula di negara China lebih daripada 5000 tahun yang lalu. Pada masa itu, beberapa anggota tentera yang menerima luka kecil yang dikenakan ke atas badan-badan mereka akan menyedari bahawa sakit fizikal dan penyakit mereka telah secara ajaib hilang, dan yang membawa kepada penemuan penyembuhan tenaga. Pakar-pakar perubatan Cina purba mula untuk mempercayai bahawa terdapat sistem tenaga dalam tubuh manusia, di mana terdapat komunikasi antara sel-sel tenaga yang berbeza dan organ-organ. Berabad-abad lamanya, orang Cina percaya bahawa "qi" (tenaga hidup dalaman) bertanggungjawab untuk menghantar maklumat tenaga dalam badan. Oleh itu, aliran lancar atau genangan "qi" akaun untuk kesihatan atau penyakit.

Hidup anda adalah satu perjalanan di mana anda membuat banyak pilihan - beberapa orang-orang yang baik dan juga beberapa orang-orang - yang membina kesihatan atau penyakit yang merupakan sebahagian daripada pengalaman anda dalam hidup ini. Hidup mempunyai tujuan dengan takdir yang unik bagi setiap individu. Oleh itu, adalah penting bahawa anda mengetahui diri sendiri, dan pemulihan diri adalah "mengetahui diri" sebagai sebahagian daripada nasib anda. Kadang-kadang dan suatu tempat di sepanjang perjalanan hidup, anda boleh memukul bahagian bawah batu dan mula berputus asa. Anda juga boleh bertanya soalan yang sering ditanya: "Kenapa saya?" Tetapi itu mungkin masa sendiri kebangkitan-untuk anda. Anda boleh mula mempersoalkan bagaimana anda boleh mendapati diri anda dalam keadaan yang susah dan gundah gulana. Benar diri kebangkitan-akan membuat anda mengambil jalan yang berbeza - melencong dari perjalanan yang anda telah menyoalsiasat along.Taking jalan yang berbeza mewujudkan tenaga untuk penyembuhan.

Kebangkitan diri anda boleh menjadi fizikal, seperti perubahan diet atau mengambil regimen senaman. Wakening diri anda boleh menjadi emosi atau spiritual, seperti diri kebangkitan-kepada kuasa cinta. Sebagai contoh, melalui kuasa penyembuhan diri yang meditasi, anda mungkin dikejutkan dengan kesedaran yang baru tentang realiti, kesedaran baru yang anda benar-benar dan apa keutamaan anda dalam hidup adalah. Sendiri kebangkitan boleh memberikan anda niat untuk menyembuhkan, precipitating perubahan yang akhirnya akan menyembuhkan bukan sahaja badan tetapi juga minda. Niat sangat anda untuk sembuh adalah penyembuhan tenaga untuk tubuh dan fikiran.

Jika anda tahu diri anda, anda akan memberi kuasa kepada diri anda dengan pengetahuan untuk menyembuhkan diri sendiri, dan pemberian kuasa yang menjana penyembuhan tenaga. Jika anda tahu diri anda, anda akan membuat pilihan yang lebih berhak, daripada orang-orang yang salah, mengenai kesihatan anda. Dalam membuat pilihan, anda sedang mencipta penyembuhan tenaga untuk membawa pemulihan diri.

Malangnya, ramai di antara kita meletakkan tanggungjawab dalam penyembuhan pada doktor kami. Kita mudah melepaskan tanggungjawab kita sendiri tahu diri kita untuk membawa pemulihan diri. Oleh itu, kami tetap sakit dan tidak dapat dipulihkan. Dr. Felix Marti-Ibanez, MD, memukul paku di kepala apabila dia menulis: "Hanya dengan mengetahui orang yang sihat boleh kita menyembuhkan dia ..... Untuk menjadi seorang doktor, maka, bermakna lebih daripada untuk mengetepikan pil atau untuk menampung sehingga terkaman dan fikiran berkecai. " Apa yang Dr Marti-Ibanez maksudkan adalah anda perlu tahu diri anda untuk sembuh, kerana tiada siapa yang tahu kesihatan anda yang lebih baik daripada diri sendiri. Hanya anda boleh membuat diri anda bahawa penyembuhan tenaga.

Pemulihan diri bermula dengan mengetahui diri anda melalui diri kebangkitan. Mengetahui diri anda akan memberi kuasa kepada anda dengan pengetahuan untuk penyembuhan diri. Proses sangat memperkasakan menjana penyembuhan tenaga.

Copyright (c) 2011 Stephen Lau

Tidak ada komentar:

Posting Komentar